Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi eğitim, öğretim, araştırma, yöntem, teknik, uygulama gibi bilimsel çalışmaları desteklemek amacıyla yayınlanmaktadır. SEAD, okuyucuları eğitim alanındaki yenilik ve gelişmelerden haberdar etmeyi, eğitsel bilgi ve uygulamaları geliştirmeyi, eğitim kurumlarının niteliğini artırmaya yönelik etkili, kullanışlı, yenilikçi ve uygulanabilir fikirler sunmayı hedeflemektedir. Bu süreçte eğitim ve araştırma alanını geliştirmeye, mesleki bilgileri yaygınlaştırmaya öncelik verilmektedir. Bu anlayışla hazırlanan Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisinin amacı;
· Eğitim alanında uluslararası düzeyde nitelikli yayınlar yapmak,
· Eğitim alanını geliştirecek bilimsel araştırma ve çalışmalara öncelik vermek,
· Eğitimde yeni yöntem ve teknikleri içeren bilimsel çalışmaların yayılmasını desteklemek,
· Nitelikli yayınlarla eğitim biliminin gelişmesine ve niteliğinin artmasına katkı sağlamak,
· Okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise, yükseköğretim ve yaygın eğitim kurumlarda eğitim-öğretim sürecinin geliştirilmesine çalışmak,
· Nitelikli ve donanımlı, mesleğindeki yenilikleri ve gelişmeleri izleyen, çağdaş bilimin gerektirdiği ölçütlere uygun öğretmenler yetiştirmeye katkı sağlamak,
· Bilimsel araştırmaların sonuçlarının okullarda uygulanabilir olduğunu göstererek öğretmenlerde mesleki gelişimi sağlamak,
· Sınırsız eğitim ve araştırma hakkında öğrenci, okul ve öğretmenlere farkındalık kazandırmak,
· Ülkemizde tarih, güzel sanatlar, kültür, çevre, doğal zenginliklerin gelişmesine katkı sağlayacak eğitim içerikli çalışmaları yayınlamak, olarak belirlenmiştir.
Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisinin ilgi alanını eğitim ve araştırma üzerine yapılan bilimsel çalışmalar oluşturmaktadır. Eğitim dünyayı değiştiren ve geliştiren en önemli güçtür. Bu güce ulaşmada bilimsel araştırmaların önemli bir payı vardır. Araştırma öğrenmeyi, öğrenme de eğitimi geliştirmektedir. Bu bağlamda dergimiz, okul öncesinden üniversiteye, lisansüstü eğitimden mesleki eğitime, temel eğitimden yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenmeye, alan eğitiminden eğitim bilimlerine, öğretmen eğitimine kadar geniş bir alanda yazılmış özgün makaleleri kapsamaktadır.
Dergide Türkçe ve İngilizce yazılmış, eğitim alanına yenilik getiren, yeni yaklaşım ve modeller sunan, özgün ve nitelikli, bilimsel bir yöntemle ele alınan çalışma, araştırma ve makalelere yer verilir.
İntihal Değerlendirme Süreci
Benzerlik raporu, Turnitin, iThenticate gibi benzerlik programları kullanılarak yazar tarafından yapılır ve çalışma sisteme yüklenirken gerekli bölüme yüklenir.
Ayarlarda sadece Bibliyografyayı çıkar “Exclude Bibliogaphy” ve Şundan daha az olan kaynakları çıkarın: 5 Kelime “Exclude sources that are less than: 5 words” ayarları kullanılmalıdır.
Tarama sonucu çalışmanın tamamında %25’ten fazla ve tek kaynaktan %5’ten fazla benzeşiklik çıkan çalışmalar ön değerlendirmeye alınmaz.
Benzeşiklik oranı %25’in altında olan çalışmalar;
Alıntı yapılan her cümlenin sonunda kaynak verilip verilmediği (bazı durumlarda 4-5 cümleden oluşan bir paragraflık alıntı yapılmakta ve sadece son cümlede kaynak verilmektedir. Böyle durumlarda alıntı yapılan ifade çift tırnak içine alınmalı ve italik gösterilmelidir),
Benzeşiklik bulunan bölümlerde kaynak verilip verilmediği, (bazı durumlarda alıntı yapıldığı halde kaynak verilmemektedir)
Benzeşikliğin ana kaynaktan olup olmadığı (bazı durumlarda farklı kaynaktan alıntı yapılmakta aktaran olarak vermek yerine ana kaynağa atıf yapılmaktadır.), gibi yönlerden kontrol edilir.
Çalışmada blok alıntı varsa, benzeşiklik bulunan bölümlerin atıfları yapılmamışsa ya da benzeşiklik ana kaynak dışında bir kaynağa aitse ve aktaran ifadesi bulunmuyorsa çalışma değerlendirmeye alınmaz.
Bu incelemelerden geçen makalelerin ön değerlendirme işlemi tamamlanır.
Etik ihlaller konusunda her türlü sorumluluk yazarlara aittir.
Etik Kurul Onayı
TÜBİTAK ULAKBİM TR DİZİN’in ilgili kurullarınca alınan kararlara göre 2020 yılı için TR DİZİN’de dizinlenen ve değerlendirme aşamasında olan tüm dergilerde yayınlanmak üzere başvurusu yapılacak derleme türü dışındaki makalelerin yazarlarından;
Ölçek, anket, görüşme, gözlem gibi yollarla veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayı alındığı (etik kurul adı, karar tarihi ve sayısı) aday makalenin ilk-son sayfasında ve yöntem bölümünde belirtilmesi ve belgelendirilmesi,
Bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına ilişkin bilgiye makalede yer verilmesi,
Veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterildiğinin kanıtlarının (başkalarının ölçek, anket, belgelerinin kullanılması için izin alınması gibi) makale içinde sunulması,
Makalelerde araştırma ve yayın etiğine uyulduğunun belirtilmesi istenilecektir.
Dergimizde makalelerin yayımlanması için herhangi bir ücret talep edilmemektedir.